fredag 16 maj 2014

Mat å bärs


91an jäser på. Det fick bli en maltrensare. Jag hade ett gäng med maltpåsar med bara lite kvar i så jag öste ner allt det i grytan å bryggde på. Gissar att det blir en mörk IPA av nåt slag för jag hade en del centennial i och jäste med en us05 slurry.  Brukar ju bli gott.


Jag hade en ganska bra dag idag. Rygg och handleder värkte som satan och trots värktabletter gick det inte över så jag tog det lugnt med snickrandet idag. Satte mig på hojen istället och tog en tur. Har ni inte kört en H-D så har ni inte levt, jag säger bara det. Efter det så vart det lunch. köttfärssås med spagetti. Klassiker. Såg en film och drack kaffe. Sedan vart det bänken. Se bild ovan. Min blåbänk som jag så gärna nöter en solig fredageftermiddag. Tre öl vart det. Gott! Den på bilden tror jag är en 87a. :) 


Igår så var jag grymt flitig. Snickrade på utestallet hela dagen och sedan gjorde jag en god stek på ytterlår, klyftpotatis och sås. Inte illa för en vanlig torsdag. Attans va gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar