tisdag 6 maj 2014

85a Porter med Oxfilé,fåddpotatis och grönpepparsås


Vad sjutton är "fåddpotatis" för något? Jo det är förstås potatis som man fått. Gratis potatis. Det hade spridit sig på bygden att vi blitt med djur så den rara personalen på den lokala Coop affärn låter oss hämta all överbliven frukt och grönsaker som annars skulle kasseras. I dessa gratislådor så hittade vi även en hel del gott som duger även till människor. Hurra va bra!
Oxfilén på bilden var sagolikt mör och fin. Den kon behöver verkligen inte skämmas. Min grönpepparsås är bara perfekt. Detta åt vi två dagar i rad.

Den där Portern blev inte så tokig. Lite väl mycket kolsyra bara men i övrigt ett klockrent recept. Jag tror vi har en flaska kvar av den nu.

Annars händer det inte så mycket på bryggfronten just för närvarande.  Jag bryggde en nr 90 också för två veckor sedan. Tänker inte skriva så mycket om den för det är en experimentöl. Ingen aning om den blir succé.

Idag har jag beställt mer malt av MaltMagnus så i nästa vecka räknar jag med att brygga något igen.

3 kommentarer:

  1. Hur gick det med geten, vill se massor av kort på den ;-)

    SvaraRadera
  2. hejhej Veronica!

    Jättefin liten get. Olivia had just gett han ett bad. Hoppas han ska trivas med sina nya vänner. det är lite get rangordning som måste ordnas först medelst stånga å jaga.
    lägger in Bild på geten i nästa inlägg jag skriver. kan bli snart! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser jag fram emot + en bild på nästa bryggning med ingredienserna från det där fantastiska stället ;-)

      Radera