onsdag 15 januari 2014

Entrecote med smarrig 79a


Entrecote, direkt från kon med egenkryddat kryddsmör å friterade potatisklyftisar. Till denna måltid dracks det god 79a.  Förbaskat gott både mat å dricka. Den där s04a jästslurryn var inge bra så jag slängde i lite veteölsjäst istället och då tog det skruv å började jäsa. Fast då blev det ju ingen engelsk ale utan något helt annat. Väldigt god blev den ändå.

Igår så bryggde Belgisk ale igen. Mina senaste 3 bryggningar så har jag ju haft himla bra effektivitet på lakningarna men igår var jag nere på rekordlåga 60%. Lite synd för nu blir ju ölen på tok för svag för att lämnas in till ölbryggar-SM som jag tänkt. Rena rama svagdrickan på endast 8,5% alkoholvolym. Det var ju en Tripel på runt 10% som var tanken. Attans! Jaja, man kan inte bara ha flyt. Jag får hitta på något annat till SM. Det börjar bli bråttom också om ölet ska hinna stå till sig tillräckligt länge.


Jag lägger in en till bild på samma middag. Bilden längst upp tog min fru med sin mobil på sin talrik medan den precis ovan tog jag med min gamla kamera. Observera att jag tog 3 ggr så mkt gott kryddsmör. Jag får väl bli tjock då! Det är ett lågt pris att betala för att äta så god fet mat  :)


2 kommentarer:

  1. Jo men det var gott också. Nästan FÖR gott! smaklökarna kunde knappt hantera hur gott det var :)

    SvaraRadera