torsdag 5 december 2013

Lammfilé med potatisgratäng och en 76a


Kolla  in dom här bägge filérna jag så proffsigt skar ut ur en lammsadel. Detta här ska bli gott! Slängde ihop en potatisgratäng till och så har vi en festmåltid. mums!


Det såg så gott ut när det var färdigt att jag hann ta två tuggor innan jag mindes att jag ju skulle ta kort på det hela till bloggen. Det är därför upplägget på fotot ser extra slabbigt ut. Ajaj, så kan det gå. 


Jag tog ett kort på 76an också. Den blev himla god. Jag borde gå en kurs i hur man smakar av en öl och klär upplevelsen i ord för jag skäms varje gång jag skriver om öl på den här bloggen. Pinsamt.


Igår så slangade jag över 79an till nästa hink inför flaskning som skedde idag. Det blev 55 stycken 33 cl flaskor. Därmed är öltillgången för januari 2014 säkrad. 

På lördag är det förmodligen bryggdag igen. Nu har jag fixat chokladmalt också så nu blir det något mörkt. Jag åkte förbi MaltMagnus i onsdags när jag ändå hade vägarna förbi (skulle klippa mig i Örebro) och hämtade upp malt och lite mer humle. 

Imorgon(fredag) är det premiär för att smaka på 77an. Den är jäst med min hemuppodlade Rochefortjäst. Himla intressant är att jag för första gången någonsin inte druckit upp hälften redan i förtid utan låtit samtliga flaskor med 77or efterlagras en HEL månad som sig bör. 

2 kommentarer:

  1. Så det är till Örebro man åker för att få så snitsig frilla som herrn har. :)

    Hur smakade 77:an?

    SvaraRadera
  2. Jag klipper mig hos samma frisörska som min fru. Hon är trevlig och bra. :)
    77an var himla god. Väldigt lättdrucken. Den jäste i temp av ca 18 grader så en fick inte så mkt jästiga estrar som annars är synonymt med belgiska jäststammar. Väldigt ren å lättsam öl. De bara slinker ner å så går man å hämtar en till. mmm gott!

    SvaraRadera