lördag 26 oktober 2013

Tre bolagsöl och ett tips

Som utlovat så åkte jag de hela 2-3 milen till Mariestad och handlade bolagsöl till helgens ensamhet då frugan är på jobb annorstädes. Först ut en rökig jävel!


Öl från Bamberg i Tyskland. Det inkluderar rökmalt! Som att dricka stout med rökt skinka i ett. Låter värre än var det var. Jag tyckte verkligen om den här. Fyllig, krämig och god och med påtaglig röksmak. Hej å hå!


La Goudale! Jag vill minnas att det var en fransk flagga på denna men jag kan ha fel. Spelar ingen roll vilket urspung för så här god öl fötjänar både en salut å ett huzza vart det än kommer ifrån.
Lika lätt som en lätt öl men på 7 % nånting. Otroligt len Blonde! den här skulle jag kunna drick massor av.


Aha, en vanlig trist pale ale från Napa smith. Jag borde verkligen sluta köpa dylik öl för det finns liksom inget inom den här genren som lockar mig. Besk å humlig men totalt ointressant. Lägg  ner!

Förutom dessa tre så köpte jag en Maredsous Blonde. En gammal favorit jag aldrig tröttnar på. Till min stora glädje hittade jag även "the trooper"  Maiden ölet. Vad roligt! Inte hunnit smaka på den dock men det kommer nog snart. Vill dricka den till rätt föda och det enda jag ätit sedan frugan åkte är köttfärssås med spagetti å jag tror inte på den rätten ihop med engelsk ale.

Tips: Hemgjord olivdip med Philadelphiaost är himla gott på vitlöksbörd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar