tisdag 27 augusti 2013

3 X kalvfärsburgare




Jag har verkligen sämst fantasi på egen hand. Jag har varit ensam några dagar då frugan varit i Stockholm och det  blev favorit i repris 3 dagar i rad. Burgare på kalvfärs med friterad potatis och diverse sallad. Lika gott varje gång men lite väl tråkigt fantasilöst. Jag brukar vara sådan att jag upprepar en succé om och om igen tills jag tok-tröttnar. När jag är själv så äter jag vid teven. Därav den blå brickan på alla bilder. Jag har sträck-kollat på HBO serien "the Borgias". Inte min typ av program egentligen. För mkt våld.   En annan serie som jag verkligen kan rekommendera är "Bored to death". Fantastiskt genial serie. Dialogen är otroligt bra. Rolig också.

Den där Jaipur ipan på första bilden längst upp var himla god tycker jag. Den passade himla bra till maten. Just ipa är en ölsort som jag börjat uppskatta väldigt mycket igen. Beskt och humligt ska det vara. Jag har bryggt på tok för mycket Belgiskt och veteöl ett tag så nu längtar jag efter ipa igen.  71an var ju en ipa men den blev inget god. Vet inte vad som gick fel där. Den får stå några veckor till och skämmas så får vi se sedan vad jag ska ta mig till med den.   72an är ju veteöl så där har jag två backar jag får pina i mig ändå. 73an hyser jag stort hopp till och även 74an. De ska vara rätt humliga och beska. I kväll blir det gryta på lammlägg igen. Bara vanlig lättöl till det. Bara vanlig tisdag. Ingen fest. Trist....

2 kommentarer:

  1. IPA och Bored to Death låter bra tycker jag!
    Vi får ses snart, ni får gärna komma ner till oss i Götet och hälsa på ngn helg nu i höst.

    SvaraRadera
  2. JO det var ett tag sedan sist. FÖR länge. Man blir ju skogstokig här ute efter ett tag.

    SvaraRadera