onsdag 24 juli 2013

Sista 65an med lammkotlett


Ja så har även de goda 65orna gått ur tiden och det i sällskap med en färsk lammkotlett. Väldigt färsk. Precis kommen från slaktarn faktiskt. Till den här goda maten så drack jag och min fru upp de två sista flaskorna av bryggning 65.
Härlig var den tid då man kunde gå till kylen å knipa sig en 65a till maten. Den tiden är för evigt över nu. 66an blev misslyckad precis som 63an(samma jäst wlp 515) så de åkte ner i avloppet. 67an ska lagras fram till jul. Det är alltså 68 och 69 som står på tur här näst att bli avsmakade. Det dröjer minst hela 2 veckor tills dess man kan ta utav dem. 70 kapsylerade jag igår så den är det ju ännu längre väntan på. jaja.

För att inte solka ner den är ölbloggen ytterligare men ovidkommande inlägg om allt möjligt som inte har med öl att göra så har jag startat en till blogg. Just för att jag ska få tillfälle att ordbajsa om allt detta som intresserar mig men som då ej faller inom ramen för vad den här bloggen egentligen ska handla om. öl! Mat tycker jag är ok att blogga om här för man dricker ju alltid öl till mat.

Välkommen ut till: garagefilosofi.blogspot.se

Där kommer jag skriva om motorcyklar och annat som jag själv tycker är garage-relaterat.


2 kommentarer:

  1. -man dricker ju alltid öl till mat.
    :D Klockrent!

    SvaraRadera
  2. :) ja, mat utan öl, vad är det för nåt? går ju inte. Hör ihop lika mkt som en smålänning och en ostkaka

    SvaraRadera