söndag 2 juni 2013

Tjyvstart och mat



Gräsänkling i 4 dagar medan frugan är i Portugal. Inledde det hela med en enkel silltallrik, knäckemacke, ägghalva, lättöl och en OP till lunch. 
Helt allena är jag inte utan det är två hundar, en katt, två hästar och jag. Till lunchen tittade jag på ett halvt avsnitt av "Poirot". Agata Christie deckaren ni vet.  David Suchet är himla bra i den rollen. Mysiga Engelska miljöer osv. Very nice.
Sedan pysslade jag lite på gården med lite allt möjligt för att sedan göra Söndag på altanen med en kall öl och en god bok. 


Att fota mat så det ser gott ut är inte lätt. Jag kan det inte. Det vart en stabbig ungkarlsmiddag på grillad fläskbiff, Bea och potatis. Till detta dracks det folköls Guinness. Val av kött var lite av ett antiklimax faktiskt. Jag hittade något i frysen inslaget i folie men ej skrivet på vad det var. Hoppades på att det var entrecote eller annat gott men så var det bara fläskfärs. Buhu!  Jaja, rörde ihop en smet av det å grillade. Det blev rätt gott. Särskilt indränkt med bearnaise sås. 


Slängde efter med en 62a. Ja det är min Bipa. Den ser svart ut men det är faktiskt ganska mörkbrun så det skulle ju kunna få vara en brown ale. Den var himla god hursomhelst så jag tänker att det får vara en brown ale för då kan jag bocka av den på lista av lyckade ölstilar jag gjort. Annars har jag ju hittills aldrig varit riktigt 100% nöjd med de brown ales jag gjort. 


Gott med öl! Vi tar en till. 62an hade ju en vecka kvar innan den var färdig så varför inte testa en 64a också som har drygt 2 veckor innan officiell premiär? 64an, god veteöl. Poff! Jävla god öl!  Aha men mellan 62 och 64 borde väl ändå 63an dyka upp. Mhm, ja men jag tog en 63a på altanen förut. Också god men inte riktigt i samma klass som härliga 64an. 
Det är här bra bloggläsning va? Ni riktigt känner hur 64an smakar och det vattnas i munnen av mina målande beskrivningar?  

Avslutar med några mysiga djurbilder. Inget som säger att den här bloggen ska handla enbar om öl och mat. Husdjuren får vara med på ett liten hörn. Ibland i alla fall. 


Bobby!


Stella å Trisse.  Katten följer alltid med på hundpromenad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar