måndag 13 maj 2013

Massor med mat och öl



Vi kör vidare med diverse luncher och en middag. Det sista på Fransyskan skar jag i småbitar och blandade med lite vildsvin, lök och potatis. Två ägg och inlagda rödbetor till det så har vi en toppenfin pyttipanna. Lättöl att dricka till.


En wrap med diverse hackade grönsaker, riven ost, grekisk yogurt, feferoni, chipotlesalsa är himla gott. det är en 58a i glaset där(ska sluta tjyvdricka av den nu, Sven. Det var den sista. lovar!). Lägger ut en närbild på 58an också. Himla god!


Sist ut i denna aptitretande matserie är gårdagens middag. Älgfärssbiffar med friterad klyftpotatis och diverse sallad.  I glaset är det en Amerikansk Brown ale som jag själv bryggt. Nr 59 kallar vi den helt enkelt. Fabulöst god! Två veckors lagring till så är den perfekt.


Jaha, detta om detta. Jag har annars inga ölrelaterade sysslor att skriva om. Väntar på att två hinkar som jag har ska jäsa ut så jag kan flaska dem. Inga planerade bryggningar närmsta tiden. Jag måste köpa mer malt och humle igen. 

4 kommentarer:

  1. Ser fin ut 58an :)

    Kan du inte köra lite tasting notes på dina öl?

    SvaraRadera
  2. Tackar! :)

    Jo jag borde väl det. Inser själv att det är lite fånigt att bara skriva, "mmm, god öl".
    Jag borde gå en ölprovarkurs så jag lär mig den rätta vokabulären och ökar på mina smakreferenser. I dagsläget vet jag inte hur man på ett vettigt sätt ska beskriva smaken. Lovar att göra ett försök dock inom snar framtid.

    SvaraRadera
  3. :) det är ju kul att du tycker den blev såpass bra att du dricker av den frivilligt!
    Och den ser ju onekligen riktigt god ut!

    SvaraRadera
  4. Jo några har slunkit ner. Har ju inget annat färdigt! Nåja, nu är det öl förbud i 2 veckor tills 59an e klar. två hela backar med 58or är orörda och ska med ner till Tvååker i sommar. Jag tycker den ÄR riktigt god.

    SvaraRadera