fredag 3 maj 2013

64 Weisbier


Fredag=bryggdag och klockan är bara elva men där står hinken. Antingen är jag morgonpigg eller en lortig lögnare ;)

Andra gången jag kör på den här jästen. Ja den egenuppodlade veteölsjästen alltså. Den är riktigt bra. Jäser ut himla fint. Hoppas den gör samma fina jobb den här gången också.  Jag hade ingen tysk eller tjeckisk ädelhumle så jag fick använda det som fanns hemma. Dvs amerikansk högalfahumle. Det blir säkert gott det med. Roligare att brygga efter eget huvud och smak än slaviskt följa typdeffen inför SM. Eller det har väl sin tjusning det med antar jag.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Jag ska ta och brygga mig en trevlig veteöl snart också. Dem fösta jag gjorde för ca ett år sedan blev ok men för hög alkoholhalt. Gott att dricka nu när solen tittar fram. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja de ska ju vara rätt svaga. Gissar att min kommer landa på runt drygt 4%

    SvaraRadera