måndag 15 april 2013

Blandat gött mos


Varken bryggt eller gjort något annat öl-relaterat senaste veckan. Förutom att dricka en och annan öl då förstås. Till öl måste man ju äta så jag lägger ut lite slumpmässigt valda mat/öl bilder för att inspirera och reta aptiten. Fast gillar man inte fet köttig mat så blir man väl bara äcklad förstås. Sorry!
Det är olika brown ales allihop. 54a Amerikansk brown ale på den första bilden och Belgisk dito på de två senare (55an).  




Biffar på vildsvin den här senaste bilden. Blandade ut färsen med lök, finhackad enbär, grädde, salt och peppar. Steka i smör och så gjorde jag en gräddsås till. Belgisk ale passar väldigt bra med sådan mat.


2 kommentarer:

  1. Vart får man tag i vildsvin?

    SvaraRadera
  2. Skogen? ;)

    Jag jagar inte själv men grannen gör så jag handlar utav han. Samma med allt kött jag konsumerar. Känner en fårbonde, nötbonde, kycklinguppfödare. Bättrem godare och billigare.
    Ska dock ta licens i framtiden för jag äger lite mark att jaga på.
    I Göteborg vet jag inte, men saluhallen kanske har?
    Fast nu har ju fiskekörka. Tänka sig jag bodde i Gbg massor med år men var inte in där en enda gång men så förra året var jag in där som turist då. Fin fisk men ganska dyrt iofs. Duktigt folk som jobbar där. kul att se ett proffs filéa en fisk. Måste skaffa mig ett metspö så jag kan skaffa mig egen fisk också.

    SvaraRadera