onsdag 26 december 2012

Julen 2012 i ord och bild


Bästa julen på länge för jag kunde fira dem hemma i lugn och ro. Jag behövde inte åka en meter utan kunde mosa hemma med all maten och ölen jag köpt och fått. Först ut en silltallrik med nubbe och egenbrygd Bipa. Dvs min supergoda 47a.


Framåt kvällen så blev det påbackning med mer mat och en till 47a och OP. Oj så gott! Vi har HBO kanalen nu så det har blivit osedvanligt mkt tv tittande de senaste dagarna.  Vi har klämt hela senaste säsongerna av "True blood" och "Game of thrones" på bara några dagar. 


Hund kom upp och försökte tigga till sig något gott att äta(Hon brukar lyckas bra med det). Jag testade en Brew dog "Rip tide". Helt ok öl.


Jag fick Duvel öl med tillhörande glas i julklapp. Jag fick även några Maredsous ales med tillhörande goblet (mugg). Jag har visst missat att ta kort på den fina muggen men den dyker säkert upp i senare inlägg. 


Katt har vi skaffat en också i veckan. Trisse döpte jag den till. Ok, det har absolut inget alls att göra med öl men den här bilden fick slinka med ändå. Om inte annat så för att visa det nyrenoverade köket. Jag tycker det blev himla fint. Jag har målat och snickrat en hel del de senaste månaderna. Det är därför jag inte hunnit brygga något. 

Gott nytt år också!  Under 2013 hoppas jag att ta mitt ölbryggande till ännu högre nivåer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar