måndag 5 november 2012

Väldigt rå älgfärsbiff


Jag såg den här lille älgtjuren knata över min mark veckan efter älgjakten. Frugan var snabb upp med kameran och plåta den. Nu har han respit åtminstone ett år då till nästa älgjakt. Jag är ingen jägare själv så jag har inte det där "upp med bössan" tänket varje gång jag ser vilt utan snarare vad fint det är med levande natur inpå knutarna. Däremot så funderar jag starkt på att ta jägarexamen så jag kan hålla efter vildsvinen för de bökar sönder marken ända in på husknutarna som det är nu. Vildsvin/rådjurs färs är otroligt gott att laga små biffar på. Lite grädde och enbär, salt och peppar bara och steka med smör. Ooootroligt gott! Jag har lite dille på enbär nuförtiden som kanske märks på diverse mat/öl recept. Jag upptäckte enbär som krydda i år så jag har 37 år av ickeenbärkonsumerande att ta igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar