söndag 14 oktober 2012

Lammgryta med 46a och Carnegie


I helgen provsmakade vi min 46a till en trevlig lammgryta. 46an var ju den som jag hade hällt i lite svartvinbärssaft i under koket men tyvärr så smakade den inget alls av svartvinbär. Jag inser att jag borde haft mer. Den var god ändå. Maltig, rostad och stark. Lite FÖR stark tyckte min fru och spädde ut med lättöl. Då blev den god sa hon.


Den blev lammgryta två dagar i sträck. Det blir ju så i ett litet hushåll på två personer att när man lagar för mycket mat så får man äta samma i ett par dagar men favorit i repris är ju bara trevligt. Lammgrytan blev ju så god. Förra helgen fick vi himla trevligt besök av vänner från Göteborg och de hade med sig en stor flaska jubileums Carnegieporter. Den drack vi upp. Det blev en pint var. Väldigt stark. 8,8%
Vet inte riktigt vad jag ska säga om den. Fådd öl är ju alltid bra men jag föredrar nog min egen 46a framför den här. Jag tyckte Carnegieportern smakade lite för sött och starkt. Den påminde lite om mörk rom i smaken. Eller som en starkt slisklig drink baserad på mörk rom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar