måndag 29 oktober 2012

I make for you a nice paella


Rödvin hade väl säkert passat bäst till denna rätt men i brist på vin så tar man vad man haver. Jag hade 45or i kylen så det fick bli en av dem.  Himla god öl. Den blir bara bättre och bättre. Paellan var inte så dum den heller.

Igår så var det premiär på 46an. Den ska väl egentligen ha ett par veckor till men som vanligt kunde jag inte låta bli att smaka en i förtid. Det var den som skulle påminna om Oppigårds "Golden ale". Samma ingredienser humlemässigt i alla fall. Jag tycker min Golden ale klon blev riktigt lyckad. Kolossalt god hursomhelst. Jag måste köpa mig en sådan Oppigårds nu i veckan så jag kan jämföra till helgen. Det bli ju ett bra inlägg här på bloggen av det också. Bäst i test är alltid skoj.

2 kommentarer:

  1. Ser ut att vara ett brutalt skum också!

    SvaraRadera
  2. Alltid en näve vetemalt i mina recept för förträfflig skummighet. Det får man inte glömma ;)

    SvaraRadera