fredag 5 oktober 2012

48an jäser som bara den


Denna brygd började jäsa på rekordsnabb tid. Efter lite drygt en timma så hörde jag första blubbet. Undrar om jag har för mycket jäst? Vad kan vådan av att överdosera jäst resultera i måntro? Jag vet inte. Jag får sätta mig och googla på det. Förutom denna hink som står och bubblar så har jag två klockor som tickar ganska högljutt. Tillsammans med bubblandet från hinken så skapas en rytm som låter "tick tack blubb tick tack blubb" och så fortsätter det. Ett ganska rofyllt ljud att somna till om kvällarna.

I ett tidigare inlägg så var det någon som kommenterade om att jag hade en Damernas värld tidning under min jäshink. Nu har jag bytt till en annan tidning så jag förhoppningsvis ska slippa bli retad mer. Den förra tidningen tillhörde förresten min fru ;)
Varför har jag förresten en tidning under mina jäshinkar? Jo, del pga att golven är ganska kyliga här samt att jag har satt tappkranen lite för lågt på hinken så den skrapar i golvet annars.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar