fredag 14 september 2012

Musik att öla till

Nu har min saison jäst ut som jag ville. Det tog en extra vecka pga brist på värme men nu är den nere på 1,007 så idag blev det kapsylering. Andra den här veckan. Jag har även varit upp till min malt/humle leverantör idag och hämtat ca 30 kilo malt samt en hel del humle och en ny jäst.

Istället för att lägga upp den klassiska bilden på 3 backar med öl på köksmattan som jag brukar så ska jag tjata musik istället.  Även om jag kan underhålla mig själv med mina egna fantastiska tankegångar timme efter timme så kan det ibland vara skönt att avlasta hjärnan med trevlig musik medan man brygger eller kapsylerar. Spotify är ju ett otroligt bra verktyg att använda när det gäller att lirka ihop bra musiklistor.


Idag lyssnade vi på:


The Cult - She sells sanctuary

The buggles - Video killed the videostar
Visage - Fade to grey
Joy Division - Love will tear us apart
The Shins - New slang
Stereo total - Ex fan de sixties
Essex green - Chartiers
The Cranberries - Dreams
Lloyd Cole & the Commotions - That boy
Samantha Fox - Nothings gonna stop me now
The Jayhawks - Tailspin
Eurythmics - Here comes the rain again
First aid kit - This old routine
Stone roses - Made of stone

*pust* Ok, nu orkar jag inte skriva längre.  Det verkade som en bra idé men det här inlägget börja ta för lång tid att skriva klart. 


Jag lägger ut fotot på backarna ändå. Jag vill inte att någon ska tro att jag bara sitter och hittar på ;)




Ps. Ingen aning om varför de sista raderna blev i annat typsnitt. Hade jag brytt mig tillräckligt så hade jag väl ändrat på det istället för att skriva detta ps. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar