fredag 7 september 2012

mätt som en plätt


Min lunch igår. Zucchiniplättar, råris, tsatziki, diverse grönsaker och en folkis. Jag tror jag kan ha skrivit om mina plättar vid ett tidigare tillfälle. Man kan ju inte äta kött varje dag. Hur skulle det se ut? Vegetarisk mat är himla gott också. Särskilt mina goda plättar. Odla Zucchini är väldigt lätt. Det växer som ogräs och blir hur stora som helst. Sedan skalar jag av skalet och river ner dem i en bunke. Lagom mycket typ. Krama ur så mycket vätska som det går. I med ägg, sambal oelek, olivdip, salt, peppar och lagom mycket mjöl för att få bra plättig konsistens. Stek i oliv olja. Gott som bara den! Jag brukar äta bulgur eller couscous till detta egentligen men jag hade rårris kvar sedan dagen innan. Min lunch idag såg likadan ut fast få med bulgur istället då.
Jaha, nu måste jag sätta fart här. Ska sätta mig på hojen nu och sticka ner till byn och ta ut pengar på banken för i helgen ska det eventuellt inköpas traktor. Jag hoppas det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar