tisdag 25 september 2012

hackis med spooky ale


I lördags var jag in på bolaget och tänkte kolla om det fanns något nytt att testa. Det enda jag hittade som jag inte provat förut var den här "Spooky ale". Den var väl helt ok. Ganska knäckig och söt. Påminde en hel del om "Speckled hen". Till lunch i lördags åt jag hackkorv med stekt potatis och lök. Min fru brukar ha lingonsylt till men jag har helst rödbetor. Även pepparrot tycker jag funkar till. Eftersom det är husmanskost så är det inte fel med en liten OP till heller. Jag har skrivit om hackkorv förut en gång. Det var i det HÄR inlägget. Hackkorv är väl en typisk värmländsk husmansrätt och det var faktiskt just i Värmland jag plockade upp vanan att äta hackorv till och från.
Ok, detta om detta och så vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar