söndag 26 augusti 2012

Panerad kolja och Saison


I helgen har vi varit i Göteborg på kalas. Himla roligt, trevligt och bra på alla sätt. Jag har inte haft så skoj på flera år. Innan vi åkte hem igen så handlade vi två koljafiléer på Fiskekörka. Jag har bott i Göteborg sammanlagt nästan 6 år men under de åren aldrig varit inne i Fiskekörka. Nu som besökande turist i storstan så blev det av.
Middagen på bilden ovan var bland det godaste jag ätit i hela mitt liv. Jag stekte fisken perfekt! Oj så gott! Den kalla såsen gjorde min fru. Jag hade lite curry i den också vilket var väldigt lyckat.
Det goda ölet i glaset på bilden är min 41a. Dvs min Saison. Det är den godaste öl jag bryggt och kanske kanske även den godaste öl jag druckit. Någonsin! Visserligen var både jag och min fru väldigt trötta och hungriga när vi kom hem så det mesta hade smakat väldigt gott men det ändrar inte det faktum att igår kväll så fick jag en mat/dryck tillfredsställelse av fantastiska mått. Synd att vi inte köpte mer fisk för jag hade kunnat äta exakt samma middag ikväll igen. Istället får vi hålla till godo med lammkotlett som idioter istället. Det får duga.

3 kommentarer:

  1. Haha! Som idioter!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Äh, råkade klicka tokigt å ta bort min egen kommentar. Jag som hade svarat så roligt. Orkar inte skriva igen men det var något om lammkött å fisk.

    SvaraRadera