onsdag 1 augusti 2012

Extremt gött mos


Stek på rostbiff, potatisgratäng, god sås och grönsaker. Vanlig Mariestads folkis till det. Den dag jag går hädan så åker jag raka vägen upp till himlen för Gud behöver en ny mästerkock. Inte ens Jesus kan göra en godare potatisgratäng än jag.  Steken och gräddsåsen blev också helt fullkomligt fantastiskt goda de med. Ojojoj!  Vilken fest måltid!  En helt vanlig onsdag sådär bara. Normalt brukar det vara min fru som gör gräddsåsen men hon kunde inte hjälpa till för hon är i Dalarna på kurs. Hon och hennes mor håller kurs i färgning av textil så jag har fått vara själv (sånär som på hund) från i söndagskväll och förmodas fortsätta klara mig på egen hand till på fredag då hon kommer hem igen. Lite synd är det att leva på skulor bara för att man är ensam. Vräkte på ordentligt idag då med middagen som skådas på bilden ovan. Jag har faktiskt börjar knappa in på min fru vad gäller såskunskap. Jag fick till en makalöst god gräddsås helt på egen hand.  Oj, det där lät nästan lite kinky om man har en snuskig fantasi. Jag ber om ursäkt för det.   ;)
Att det blev en helt vanlig slät folkis till middagen beror på att jag precis alldeles snart måste sätta mig i bilen och åka iväg och kolla till svärmors hästar och mata hennes katter. Det ska jag göra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar