söndag 22 juli 2012

Stek stek stek och brunch

I fredags så slängde jag in en Fransyska i ugnen. Ja en stek alltså. Den åt vi med min goda potatisgratäng och haricots verts. Himla gott. Till det dracks det an vanlig Mariestads folkis. Jag hade ingen hemgjord öl som jag tyckte passade bra.


Till lunch på lördagen blev det kallskuret av samma stek men med färskpotatis och kall pepparrotssås samt diverse grönsaker. Salladen kommer från vår egen lilla odling. I glaset är det Spendrups lättöl.


Kvällsmaten på lördagen bestod även den av kallskuret från samma Fransyska. Den här gången hade vi mathavre, tsatsiki, oliver, fetaost och mer sallad till. Det blev Mariestadsfolkis spetsad med en av mina mörk ales. Nr 36. Den blev ju lite för torr för att vara helt god på egen hand.


Vi har lite till kvar av den där steken. Jag hade nog tänkt låta den ingå i en pytt i panna.  Idag är det söndag och då äter vi alltid brunch. Klassisk engelsk brunch bestående av stekt potatis, ägg, bacon och HP-sås.  Efter det så drack vi kaffe och åt jordgubbstårta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar