söndag 17 juni 2012

Blå Chimay med tilltugg


Det hör väl inte till vanligheten att jag går in på bolaget och handlar öl men jag skulle ändå in och köpa rödvin till Paellan vi åt i fredags så då tänkte jag passa på att köpa nåt skoj jag inte smakat förr. Trappist öl är ju fina grejer. Om än lite för starka för min smak. Den blåa Chimayen är på hela 9 %. Den var inte så pjåkig faktiskt. Riktigt god kan jag tom drista mig till att utbrista. Den gick oss inte till huvudet så värst heller för vi delade på den, frugan å jag. 33 cl delat på två är ju minst sagt ett modest intag av alkohol.  Fast vi fyllde på med rödvin och hembryggd ale senare förstås men det är en annan historia.
Nybakat bröd med Philadelphiaost och salladslök passar perfekt till Belgisk ale. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar