måndag 16 april 2012

Lager med ale


Fyndig rubrik va? :)
Hursomhelst så börjar mitt lager med fyllda ölbackar torna upp sig ordentligt nu. Tio backar med 4 olika sorters ale. Jo jag tackar ja! Förutom dessa tio så har jag två backar till ute i hallen. Det känns himla tryggt och bra att ha en gedigen tillgång till dryckjom. Vet inte vad jag ska brygga härnäst. Jag har inte köpt mer malt än utan spånar mest på receptidéer tillsvidare. Jag funderar på att köpa viennamalt och brygga nåt trevligt av det. Jag är dessutom himla sugen på att prova en tysk jäst som heter wlp029 och som kommer från det lilla bryggeriet pj früh i Köln. Jag får väl passa på att beställa några tyska och tjeckiska humlesorter som passar bra till den. Tja, vi får väl se vad det kan bli för bryggningar i framtiden. Jag har nästan inga mörka öl kvar nu så något mörkt måste upp på bryggarschemat också.
Ok, jag ville bara skryta lite om all min öl. Det finns nog inget mer jag kan skriva om detta så jag tar och slöar till i soffan en stund istället. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar