tisdag 10 april 2012

kapsylerat, slangat och kapsylerat igen


Jaha, ett foto med nykapsylerad öl. Det har vi sett förr. Inget nytt. 32 står det på kapsylen. Det är min "Golden Cascade" som finns i flaskorna. Om 5 veckor så ska den avprovas och förhoppningsvis även avnjutas.


Förutom att kapsylera 32orna så slangade jag ju även över 33an och ställde ut den på balkongen över dagen. 33an är min Belgiska Blond. Idag så åkte den på flaska. 32orna primade jag med sockerlösning och 33an med sockerbit direkt i flaskan.  Jag hade ju kunnat ta ett kort på 33orna efter flaskning också men den bilden hade ju blivit exakt likadan som bilden ovanför sånär som på siffrorna på kapyslerna. Nog för att det är ett evigt upprepande på denna blogg men jag behöver ju inte ha två likadana bilder i samma inlägg. Tänk er bara bilden längst upp men med 33 skrivet på kapsylerna istället.
Nästa gång det ska kapsyleras blir om en vecka och då är den 34 som gäller. En Ale med Citra och lite annat. Efter det har jag inget på gång alls men flera lediga jäshinkar så då blir det till att beställa mer malt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar