söndag 15 april 2012

Hamburgare och nr 30


En till middagsbild med tillhörande öl. Denna gång hemmaknåpad hamburgare och en nummer 30 vilket är en stoutliknande historia. Förbaskat gott alltihopa! Köttfärsen till burgaren är lokalproducerad. Vi brukar gå ihop inom familjen och köpa en kvarts nötdjur. Jag tror inte jag har handlat kött i butik på 5-6 år eller så. Till burgaren ser det ut som coleslaw och klyftpotatis samt en massa annat mojs.
Min nr 30 blev riktigt riktigt god. Jag skulle nog påstå att det är den godaste öl jag gjort. Eller åtminstone delat förstaplast med 27an som ju också blev urbota mumsig.

Jag lägger upp en bild på 27an igen för den är så vacker att se på.


Näst sista 27an. Jag har EN flaska kvar nu. Ojojoj! Tur jag har en ny laddning på G. Drygt 2 backar på samma recept som står och lagras i köket.

2 kommentarer:

  1. Halloj!


    Fasen vad gott allt ser ut. Snålvattnet stiger direkt när man navigerar in. Stouten låter spännande och god. 27:an, ja, vilken skönhet! Citra Pale Ale:en låter som något jag skulle gilla. Gillar blommiga Ale.

    Vi drack en rätt god grej nu när vi var i Frankrike. Fransoserna häller i någon slags apertif med apelsinsmak som kallas Picon i lagers. Rätt gott måste jag säga. Iaf som lite omväxling. Liknar Trocadero smakmässigt.

    Hoppas det är bra med er. Här har vi varit sjuka i omgångar. Katrin senast denna helg.

    Ha det så gott!

    //Andreas

    SvaraRadera
  2. Morsning Andreas!


    Glad jag blir när du skriver trevliga saker på min blogg :) Gött mos!
    Hoppas verkligen att vi kan få tid till att komma ner till Gbg snart så jag kan ta med mig ett gäng av dessa öl å bju på. Låter intressant det där de hittar på Fransmännen med sin öl. Verkar inte finnas några som helst begränsningar vad man kan smaksätta öl med. Roligt det. Trocadero är ju gott. Fast jag föredrar nog Champis.
    De flesta har vart sjuka här också det är bara jag som envisas med att vara frisk som en nötkärna. Jag har ett otroligt starkt immunförsvar. :) Hurra för mig!
    Idag ska jag kapsylera Citra alen. det blir väl en 2,5 back eller så. Om 5 veckor får vi veta om den blev en succé. Fast jag tror det. Den luktar otroligt gott redan i hinken.
    Ha det så bra/// Sicken

    SvaraRadera