fredag 3 februari 2012

Kåldolmar


När vi åt kåldolmar häromdagen så var det första gången på minst 25 år som jag åt kåldolmar. Jag vill minnas att det inte var en favorit då jag åt det sist men nu smakade det väldigt gott.  Sådan här husmanskost är himla gott. Det hade varit gott med någon hemgjord öl till men i brist på sådan så fick det duga med en lättis.  Jag har väldigt mycket öl på G men inget som är klart att drickas just nu. Inom en månad kommer jag ha väldigt mycket drickfärdig öl. Jag har 3 jäshinkar som står och bubblar samt 3-4 backar med öl som står och efterlagras på flaska. Igårkväll innan jag somnade låg jag i sängen och skissade på två nya recept. En ESB och en APA. Längtar tills jag får tid att brygga dem. Jag börjar få en himla kläm på detta nu faktiskt. Självförtroendet växer.


Jag slänger in ett kort på nåt som kokar också.


4 kommentarer:

  1. Kåldolmar är gott! Imorgon ska jag brygga för första gången på väldigt länge. Känns faktiskt lite nervöst. Ganska ringrostig. En best bitter är tanken i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Gött mos Jonte!

    Hur ser ditt best bitter recept ut? Jag bryggde en bitter helt nyligen. Tror det gick bra. Lägg upp receptet på din blogg vettja så man kan läsa om det.
    Jag har nästan 60 liter öl som bubblar i köket i 4 olika hinkar. En stout, en APA, en Bitter och en Belgisk blond. Det blir flaskning nästa helg.
    Hej å hå/R

    SvaraRadera
  3. Tack för besöket och provsmakningen!
    Mäkta imponerad av nästan allt jag fick prova!
    Kålpudding är fint åxå det får du prova.

    SvaraRadera
  4. Bara nr 17 där som sänkte helhetsbetyget ;) Borde lämnat den hemma.
    Kålpudding åt vi häromveckan och vi ska snart äta det igen. Väldigt gott.

    SvaraRadera