tisdag 24 januari 2012

Stek på innanlår med grönpepparsås


Nästa klump vi fick upp från frysen var en bit innanlår som jag själv blev betrodd med att laga till. 1 timma och en kvar i ugnen på 175 grader så vart saken biff.  Eller stek. Väldigt rosa precis som jag vill ha den. På gränsen till röd ska den vara. Såsen däremot svängde min fru ihop. Den blev fantastiskt god. Stekt  potatis och diverse grönsaker fick komplementera med färg och nyttighet. Till denna anrättning delade vi på min sista stout nr 19. Göta Petter vad god den var! Det börjar verkligen tryta på egen öl här hemma nu. Jag har några backar på g men inget som blir drickfärdigt inom kort.
På torsdag i denna vecka ska jag åka upp och hämta min Bielmeier. Dvs brygg-grytan jag precis nu i dagarna har beställt. Tänkte inviga den redan i helgen eller tom på fredag om allt vill sig väl med tid och så.

2 kommentarer:

  1. Mmmmmm, stek med sås och potatis, det finns inget bättre. Vi provade själva att göra porterstek för första gången förra helgen, blev väldigt gott faktiskt, speciellt såsen.

    SvaraRadera
  2. Å, det borde vi också prova på att göra. Synd att vi druckit upp all porter bara. Känns ju dumt att köpa porter när man kan brygga själv.
    Ikväll åt vi stek på Fransyska. Himla gott!! ojojoj vad smaskens! Vi glömde fota den så det blir inget inlägg om det.
    Igår försökte jag mig på att brygga Guinness. Hoppas den blir ok. Tappade koncentrationen där ett tag. Idag brygger jag en Belgian blond. Första bryggningen med nya grytan. Det går bara sådär änsålänge.
    Hälsa Andreas!!!!!

    Hej och hå///Sicken

    SvaraRadera