onsdag 4 januari 2012

En back med Stouts


En av dessa trevliga "back ovanifrån" foton. Jag fortsätter skriva bryggnumret ovanpå kapsylerna för ordning och reda. Väldigt bra system må jag säga. Ids faktiskt inte döpa ölen utan säger bara "Fly mig en 22a!" om jag vill ha en 22a. Eller "Skicka på en 18!" om det är en 18 jag vill ha. Osv osv osv. Det låter lite som om jag har någon slags ölservice hemma som kutar åstad å hämtar nämnda drycker åt mig allteftersom jag begär dem, men så är det faktiskt inte. Nog för att jag kan ropa och gapa bäst jag vill efter 22or, 18ons eller julmust men jag får allt vackert gå ut i hallen och hämta drickan själv.

I förrgår så bryggde jag igen. Första gången på nästan en månad. Det gick bra. Det blev en Ale med några olika sorters malt och 3 olika sorters engelsk humle. Jästen jag använde var en slurry på Ringwood jäst som jag använt till en annan liknande bryggd för ett tag sedan. Det jäser på fint. Bubblar och står i där borta i hörnet av köket.  Gott nytt år förresten!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar