torsdag 3 november 2011

Grattis!


Tira! Jag har varit in på systemet idag och handlat på mig. Gräsänkling i 3 dagar nu så då passade jag på att ha en liten ölprovning för mig själv. Jag brukar ju bestämt hävda att in på bolaget i Mariestad dristar jag mig aldrig in på men jag hade ändå ett ärende inne i byn och jag resonerade som så att risken för att behöva trängas med en alkoholtörstig pöbel inne på bolaget inte var så stor en torsdag klockan elva. Det hade jag rätt i för det var bara jag där samt två pensionärer. De med det absolut värsta darret borde ju hängt på låset när de öppnar och de vanliga Svennsons är ju på jobbet vid den tiden. En fredagseftermiddag skulle jag aldrig komma på tanken att befinna mig ens i närheten av systembolaget.

Så vad köpte jag då? Syns det på bilden ovan?
En Bedarö Bitter
Två olika St Eriks
Två olika Oppigårds
En Trappist öl. Aldrig smakat förut så det ska bli skoj
En Sierra Nevada Pale Ale
En Höst Citra. En svindyr Dansk öl. Den ser vi också fram emot att få dricka.
En Brew dog black lager. Ser inte härifrån vad det står på etiketten. Geist någonting.
En Sigtuna dunkel lager
Två olika Belhaven. En Wee heavy och en Twisted thistle.

Tolv stycken allt som allt.

Alltså, jag hoppas verkligen ingen känslig person tar illa upp av min ibland så skojsamt skarpa ton som jag ovan kanske kanske gjorde mig skyldig till när jag beskrev Sofierodrickande zombies. Jag vet aldrig när jag går över gränsen för jag är begåvad med Aspergers syndrom. Det kan man verkligen säga Grattis till.  Det verkar vara urjobbigt för "vanliga" människor som måste konsultera känsloregistret av och till jämt och ständigt. Det slipper jag. :) Enda nackdelen som jag ser det är att jag känner mig besvärad i folkmängder. Därav min rädsla för att gå in på systemet en fredag. Ojoj, det går inte ihop med mina stackars nerver.

2 kommentarer:

  1. Ser gott ut! Men det blev ingen Nils Oscar?

    SvaraRadera
  2. Näeeee, Nils oscar kan dra någonstans hett.
    Har smakat mig igenom nästan alla ölen ovan nu. ska skriva om det senare men kan avslöja änsålänge att mina smaklökar har ändrats sedan jag började brygga. Öl som jag avgudade förr är inte lika goda nu. borde kanske aldrig gett mig in på att brygga. sabbat mina smaklökar

    SvaraRadera