torsdag 6 oktober 2011

Kylrummet


Garaget får agera kylrum. Stängde av värmen där inne så vill jag kasta pil så får jag ha tjocktröja på mig. I alla fall fram till Pilsnern är färdigjäst. Mätte temperaturen vid golvet där jäshinken står för någon timme sedan och då låg den på 14 grader. Egentligen 2 grader högre än optimalt men det sjunker kanske någon grad på natten om vi har tur.

Jag ser verkligen fram mot att få smaka den där Pilsnern. det ska bli intressant om man kan känna en hint av ingefära.  Min fru gjorde ingefärsinlagda päron för ett tag sedan och efter att ha mumsat i oss päronen (med grädde till) så hade jag ju all den här sockerlagen kvar. Synd att hälla ut tyckte jag och hällde ner den i brygden istället. Bra när man kan återanvända saker.

Den fina cykeln till vänster är en Triumph Bonneville. En himla gosig maskin ska ni veta. Drar bara lite bensin och hundramiljoner gånger roligare att ta sig fram på än med bil.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar